بررسی پرلودهای هیتور ویلالوبوس; رقصی چنین میانه‌ی میدانم آرزوست

Heitor Villa-Lobos prelude No.5

پرلود شماره پنج: ادای احترام به زندگی و روابط اجتماعی
با این پرلود به ریودوژانیرو، پایتخت برزیل، می‌رویم. در ریو فرهنگ اروپایی حکم فرماست. تئاترها، مراکز تفریحی، جوانانی که بیشتر مطابق مدهای غربی لباس می‌پوشند و زندگی‌شان با رسومی آمیخته است که در شهرهای دیگر برزیل مرسوم نیست. گویا فرهنگ استاندارد کشورهای اروپایی در ریو رواج دارد. جوانانی که کنار هم به تئاتر می‌روند، تفریح می‌کنند؛ کنار هم می‌رقصند. در این پرلود فضایی از فرهنگ پایتخت نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، این پرلود با کسر میزان شش/چهار خود رقص والتس ساکنین رده‌بالاتر ریو در گذشته را تداعی می‌کند.

? پرلود شماره پنج ویلالوبوس را با اجرای فابیو زانون با هم می‌شنویم:

Prelude No.5 by H.Villa-Lobos.Performed by Fabio Zanon
  • پژوهشگر: نیکیتا کوشکین
  • ترجمه: افشین ترابی
  • ویراستار: صادق زمانی

2 Responses

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات بیشتر

Frederic Chopin
زندگی نامه

نگاهی به زندگی فردریک شوپن

فردریک شوپن  زاده‌ی ۱ مارس ۱۸۱۰ و درگذشته‌ی ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹ یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجسته پیانو در دوره موسیقی رمانتیک بود. او شماری از فرم‌های موسیقی

Matteo Carcassi
زندگی نامه

نگاهی به زندگی ماتئو کارکاسی

ماتئو کارکاسی زاده‌ی ۸ آوریل ۱۷۹۲ و درگذشته ۱۶ ژانویه ۱۸۵۳ گیتاریست و آهنگساز ایتالیایی بود. زندگی کارکاسی در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد و